در نشست مسئولین جهاد دانشگاهی و مدیر خیرین سلامت استان تاکید شد؛

ضرورت ورود خیرین به حوزه درمان «ناباروری»

۰۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۶ کد : ۷۵۸۷۴ تاپ خبر
رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از زوجین نابارور و تقویت تجهیزات مراکز درمان ناباروری، بر لزوم ورود خیرین به این حوزه تاکید کرد.
ضرورت ورود خیرین به حوزه درمان «ناباروری»

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، دکتر مسلم حدیدی در نشست مسئولین این سازمان با مدیرسازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از سال 1396، گفت: این مرکز، اولین مرکز درمان ناباروری در استان است که خدمات آن زیر نظر «رویان» انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آمار بالای ناباروری در استان‌های غرب کشور، گفت: در همین راستا راه‌اندازی این مرکز در دستور کار قرار گرفت تا با ارائه خدمات به زوجین، مانع از تردد آنها به استان‌های دیگر و کاهش هزینه‌های درمان شود.

به گفته رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه این مرکز علاوه بر بیماران استان، به بیماران غرب کشور هم خدمات رسانی می کند.

وی از ارائه 22 خدمت به زوج‌های نابارور در این مرکز خبر داد و افزود: از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون به بیش از ۲۵ هزار نفر خدمات ارائه داده‌ایم.

حدیدی به نرخ بالای موفقیت درمان زوجین در این مرکز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نرخ موفقیت درمان زوج‌های نابارور در این مرکز 35 تا 45 درصد است که با استانداردهای ملی و بین المللی برابری می‌کند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برنامه توسعه این مرکز خبر داد و افزود: با توجه به درصد بالای موفقیت درمان و نیز همجواری با کشورعراق و امکان خدمات‌رسانی به بیماران عراقی در تلاش هستیم فاز توسعه این مرکز را اجرایی کنیم

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه تعرفه درمانی در این مرکز از مراکز درمان ناباروری بخش خصوصی پایین‌تر است، عنوان کرد: به منظور حمایت از زوجین نابارور، این مرکز با بیمه‌های تامین اجتماعی، سلامت، بنیاد برکت و موسسه تامین درمان بسیجیان قرارداد منعقد کرده است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از زوجین نابارور و تقویت تجهیزات مراکز ناباروری، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری ضرورت دارد حمایت های بیشتری از زوجین نابارور و نیز تقویت تجهیزات مراکز درمان ناباروری صورت گیرد و نیاز داریم که خیرین به این حوزه ورود کنند.

 

کلید واژه ها: سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه


نظر شما :