درجشن غدیر سازمان جهاددانشگاهی استان

رئیس بنیاد غدیر کرمانشاه :واقعه غدیر نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۲۳:۲۷ کد : ۷۲۹۱۵ تاپ خبر اخبار معاونت فرهنگی
رئیس بنیاد غدیر کرمانشاه گفت: بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته و پیامبر گرامی اسلام(ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساندند و این مأموریت به منزله رساندن پیام رسالت پیامبر اکرم(ص) بود.
رئیس بنیاد غدیر کرمانشاه :واقعه غدیر نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، مراسم جشن عید غدیر ظهر امروز 4 تیرماه در سالن علامه طباطبایی جهاددانشگاهی کرمانشاه با حضور حجت‌الاسلام ابوذر کرمی رئیس بنیاد غدیر کرمانشاه،دکتر مسلم حدیدی رئیس جهاددانشگاهی استان، معاونین و جمعی از جهادگران این سازمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابوذر کرمی، رئیس بنیاد غدیر استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه واقعه غدیر، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته،اظهار کرد: در واقعه غدیر، پیامبر گرامی اسلام(ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساندند و این مأموریت به منزله رساندن پیام رسالت پیامبر اکرم(ص) بود.
وی افزود: واقعه غدیر خم یکی از مسلم‌ترین مسائل تاریخ اسلام است و صدها دانشمند از آن یاد کرده‌اند و آن را بهترین راه برای تعیین جانشین دانسته‌اند که در این موضوع علاوه بر علمای بزرگ شیعه ده‌ها دانشمند و محدث و مورخ و مفسر اهل‌سنت نیز حدیث غدیر و واقعه آن را نقل کرده‌اند.
رئیس بنیاد غدیر استان کرمانشاه گفت: غدیر یک نشانه و رمز از تداوم خط نبوت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است و چشمه‌ای جوشان است که تا ابد می‌جوشد.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به آیه 67 سوره مائده، یادآور شد: آنچه که با نبوت قابل مقایسه است ولایت است و به همین دلیل اگر ولایت پس از پیامبر(ص) نبود، نبوت نیمه‌کاره می‌ماند.
حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه دین اسلام آغازش با نبوت و اتمامش با ولایت است، افزود: به تعبیری دین اسلام در نبود نبی از نعمت، ولی برخوردار است و اوست که مجرای تحقق اهداف الهی قرار می‌گیرد و به همین دلیل است که خداوند در سوره مائده در خصوص عدم ابلاغ پیام غدیر که همان ولایت است می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ؛ تنها چیزی که با نبوت قابل مقایسه است ولایت است و به همین دلیل اگر ولایت بعد از پیامبر نبود، نبوت نیمه‌کاره می‌ماند».
رئیس بنیاد غدیر استان کرمانشاه در ادامه به موضوع انتخابات پیش‌رو نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو طالبان خدمت واقعی به مردم به این عرصه وارد شوند و دقیقاً همانند شهید آیت‌الله رئیسی و همران خدمتگزارشان در اوج قدرت و اقتدار از هر فرصتی برای خدمت به مردم بهره ببرند.
وی در پایان اظهار کرد: رأی هر یک از ما در تصمیمات کلان کشور مؤثر است و باید با هوشیاری و بصیرت رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که ضمن خنثی کردن توطئه‌ها، روند پیشرفت روبه جلوی کشور که در دولت سیزدهم آغاز شد را پرقدرت‌تر ادامه دهد.
 


( ۱ )

نظر شما :