به همت سازمان جهاددانشگاهی عصر شعر مقاومت و پایداری "شهید قدس" در کرمانشاه برگزار شد

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۰ کد : ۶۷۰۷۹ تاپ خبر اخبار معاونت فرهنگی
عصر شعر مقاومت و پایداری"شهید قدس" به همت سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد.
به همت سازمان جهاددانشگاهی عصر شعر مقاومت و پایداری "شهید قدس" در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در این مراسم که عصر امروز(یازدهم دی) در آستانه سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، جمعی از شعرای آیینی با شعرخوانی، یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا  و هجدهمین سالگرد زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را گرامی داشتند.

دکتر مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در این مراسم با گرامی داشت سالروز شهادت شهید سلیمانی، گفت: امیدوارم رهرو واقعی شهدا باشیم و راه آنان را ادامه دهیم.

وی همچنین به لزوم پرداختن به کارهای فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: در سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزاری برنامه‌ها و سلسله نشست‌هایی را تعریف کرده‌ایم تا هم بتوانیم سهمی در ارتقاء فرهنگ استان داشته باشیم و هم مشاهیر و مفاخر فرهنگی دیارمان را به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: متاسفانه جامعه و خصوصا نسل جوان ما آشنایی چندانی با بزرگان و مفاخر خود ندارند و همین باعث شده متاسفانه گاهی الگوهایی برای جوانان ما ساخته شود که فاقد وجاهت لازم هستند.

حدیدی همچنین با گرامیداشت سالروز درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، از او بعنوان یکی از چهره‌هایی نام برد که باید بعنوان الگو به جوانان معرفی شود و گفت: ایشان با وجود محدودیت امکانات توانست با تاسیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی در حوزه درمان ناباروی انجام دهد و امروز افتخار می‌کنیم که جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه سلول های بنیادی هستیم.

وی افزود: امروز هم نیروهای متخصص بسیاری در جهاد دانشگاهی راه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را دنبال می‌کنند و با موفقیت بدست آمده در حوزه‌های مختلف باعث سربلندی کشور شده‌اند.

حدیدی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برگزاری برخی مراسم های آیینی در کرمانشاه کمرنگ شده، گفت: باید همه کمک کنیم که این مراسم‌ها دوباره احیاء شود.

صادق اشک تلخ از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از این شهید سرافراز پرداخت.

اشک تلخ با بیان اینکه حاج قاسم عاشق شهادت بود، گفت: شهید سلیمانی یک انسان آسمانی بود که خداوند مقطعی او را روی زمین قرار داد تا راه آسمانی شدن را به ما بیاموزد.

در ادامه این مراسم معنوی جمعی از شعرای آیینی به شعرخوانی پرداختند.


نظر شما :