جشن رحمت للعالمین در سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۹ کد : ۶۲۹۲۰ تاپ خبر اخبار معاونت فرهنگی
به مناسبت جشن میلاد حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) مراسم جشنی به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد.
جشن رحمت للعالمین در سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، به مناسبت جشن میلاد حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) مراسم جشنی ۱۰ مهرماه با حضور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، معاونین، کارکنان و دانشجویان این سازمان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر مسلم حدیدی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تبریک میلاد حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) نماد صداقت، راستی و اخلاق بودند، اظهار کرد: صداقت و راستی از خصوصیات عالی اخلاق انسانی است که در آموزه‌های اسلامی از زمینه‌های اساسی ارجمندی انسان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در تمامی زمینه‌ها بهترین الگو برای مؤمنان هستند، افزود: حسن خلق نبی مکرم اسلام(ص) باید الگو و سرمشقی برای تمامی مسلمین باشد.

حدیدی به برگزیده‌ای از توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله فاطمی‌نیا اشاره کرد و با یادآوری آنکه حسن خلق پیامبر گرامی اسلام باید الگو و سرمشق زندگیمان باشد، گفت: بد اخلاق باشید عبادتان ضایع می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرسول کرمی، استاد حوزه و دانشگاه با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: آنچه پیامبر گرامی اسلام به ارمغان آورد یک جریان متعالی و انسان‌ساز بود تا راه و رسم زندگی را به بشریت بیاموزد و امروز تنها راه نجات بشر الگو قراردادن نبی مکرم اسلام(ص) و تمسک به سنت و سیره آن حضرت است.

وی افزود: ضروری است تا مسلمانان با شناخت از سیره پیامبر امت در راستای عمل به تکالیف خود گام بردارند و تلاش کنند تا آنگونه باشند که پیامبر اسلام(ص) از آنان خواسته است.

حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: متأسفانه امروز در جامعه ما براساس سنت پیامبر(ص) عمل نمی‌شود که اگر بخواهیم در این موضوع مثال بیاوریم در بحث ازدواج و ساده‌زیستی است و باید دید آیا براساس سنت رسول خدا در این خصوص عمل کرده‌ایم یا نه.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تأسی به سنت و سیره پیامبر(ص) بر همه واجب و ضروری است. تمام ضعف‌های زندگی امروز ناشی از فاصله گرفتن از سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

وی در پایان تأکید کرد: باید بتوانیم اخلاق و عمل نبی مکرم اسلام را به جامعه معرفی کنیم و اگر بتوانیم به آن عمل کنیم سعادت دنیا و آخرت را به دست آورده‌ایم.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم همراه با مدیحه‌سرایی احسان ویسی در وصف پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) و مولودی‌خوانی به همراه دف‌نوازی گروه نی‌نوا به سرپرستی ماموستا جواد شریفی بود.


نظر شما :