به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ دیدار و تجلیل رییس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با خانواده معظم شهیدان مسعود و محسن رضایی

۰۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۱ کد : ۶۲۶۷۹ تاپ خبر اخبار معاونت فرهنگی
رییس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس با خانواده معظم شهیدان " مسعود و محسن رضایی " دیدار کردند.
به مناسبت گرامیداشت هفته  دفاع مقدس؛ دیدار و تجلیل رییس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با خانواده معظم شهیدان مسعود و محسن رضایی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه دکتر مسلم حدیدی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معظم شهدا ، امنیت ، اقتدار و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون رشادت ها و فداکاری های شهدای دانست و بر ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تاکید کرد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شما پدران و مادران شهدا و ایثارگران  با صبر و استقامت خود به دنیا نشان دادند که جانانه پای اهداف و آرمان های این انقلاب ایستاده اید، افزود: همه ما مدیون از خود گذشتگی های این حماسه آفرینان هستیم.

گفتنی است شهید محسن رضایی در عملیات‌های مختلف در غرب و جنوب کشور شرکت کرد و نهایتا در یکی از درگیری‌های کردستان با گروهک‌های مزدور منافق ، در تاریخ ۱۳۶۲/۷/۳ در ارتفاعات کامیاران به شهادت رسید.
شهید مسعود رضایی نیز پس از چهار سال حضور در جبهه در تاریخ 1366/05/16در قربانگاه سردشت عملیات نصر ۷ در روز عید قربان، به دیدار سرور شهیدان امام حسین (ع) شتافت و این شهادت همانطور بود که خود از خدا در وصیت نامه‌اش خواسته بود که با تن بی سر و پیکری چاک چاک باشد، به دیدار مولایش رفت.

لازم به ذکر است استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.
 


نظر شما :